آموزش معلم
توسعه مصونیت معلم مولد با ارائه آموزش معلمان اختصاصی: یک تلاش سازنده؟

لیلا دوبختی؛ سودا مسعودی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 187-217

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.68537.710

چکیده
  مطالعه حاضر بر آن است تا کاربرد آموزش معلم سفارشی و آموزش معلم مبتنی بر تفاوت‌های زبان‌آموزان را برای بهبود مصونیت موثر مدرسان زبان انگلیسی معین کند. برای این منظور، 62 مدرس زبان انگلیسی از 12 موسسه زبان ارومیه، ایران، انتخاب شدند. شرکت‌کنندگان به طور تصادفی در دو گروه مطالعه و مقایسه قرار گرفتند و از آن‌ها خواسته شد تا پرسشنامه مربوط ...  بیشتر

چگونه نویسندگان کار خود را در بخش مقدمه مقالات معرفی می کنند؟ تحقیقی مبتنی بر تحلیل ژانر بر روی مقالات پژوهشی کمّی و کیفی

لیلا دوبختی؛ محمد ضهرابی

دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، ، صفحه 181-207

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.28068.254

چکیده
  مقالات پژوهشی در مطالعات گفتمان به خصوص در تجزیه و تحلیل ژانر در طی چند دهه گذشته مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند. تعداد زیادی از مطالعات به شناسایی الگوهای سازمان دهنده مقالات پژوهشی در زمینه های مختلف متمرکز شده است. در حالی که بخش مقدمه توجه زیادی را به خود جلب کرده است، مطالعات بسیار کمی به ساختاربلاغی مقالات پژوهشی کیفی و کمی ...  بیشتر